1. oktoober 2017

Kepikõnd

Viking Window Paide–Türi rahvajooksul on võimalus kõndijatel osaleda distantsil, mille pikkus on 6,5 km kõnnitakse Kirnast – Türile, koos Kirnast Türile jooksjatega. Kõnnil osaleja saab valida endale distantsi läbimiseks meelepärase tempo. Kuna kepikõnd sobib igas eas ja füüsilises vormis inimestele, siis kõik huvilised on oodatud kõndima. Mida peaks kõndija teadma:

  • Kõnnile registreerumine toimub täpselt samuti nagu registreerumine Kirna-Türi jooksudistantsile (registreeritakse samale distantsile).
  • Nii jooksjad kui kõndijad varustatakse ajavõtukiibiga ja nende finišiaeg registreeritakse.
  • Eraldi arvestust kõndijatele ei peeta.
  • Registreerunud kõndijatele laienevad kõik jooksjatele mõeldud teenused ja hüved.
  • Rinnanumbrita kepikõndijaid finišikoridori ei lubata. Kui teete kepikõndi, siis peate registreeruma ja rinnanumbri saama nagu kõik jooksjad.
  • Samal päeval on võimalik Kirnas registreeruda kuni 11.30
  • Kepikõndijatel palume startida jooksjatest tagant poolt. Vajadusel jagatakse startijad stardigruppidesse.

Käimiskeppide laenutus Kirna-Türi distantsi stardis. Firma ILUUM paneb laenutuseks välja 200 paari väga häid ILUUM kõnnikeppe. Kõik kepid on varustatud asfaldil kõndimiseks mõeldud kummiotsikutega.

NB! Laenutus on tasuta ja isikut tõendava dokumendi alusel. Tagastamine Türi staadionil. Laenutus toimub distantsi stardis põhimõttel "kes ees, see ....".

Kes pole enne keppidega kõndinud või tahab seda parimal moel teha, siis vaata õige kepikõnni tehnika videot siit:  https://www.youtube.com/watch?v=T_6WPH-ECtQ


Seoses kasvava kepikõndijate osalusega Paide-Türi Rahvajooksul, otsustasime seekord pöörduda ekspertide poole, et saada kepikõnni treeningu alaseid nõuandeid kõigile. Meie partner, ILUUM, maailma esimene ja ainus eksklusiivselt kepikõnnile keskenduv ettevõte osutas meile lahkelt abistava käe.

No. 1: Varustus, varustus, varustus.
See esmapilgul võibolla mitte kõige olulisemana tunduv näpunäide on kepikõnni puhul vältimatu. Lihtsalt öeldes on reguleeritav kõnnikepp kõndijale esimene soovitus, tagades: teie kehale valatud sobivuse, treeningu intensiivsuse muutmise võimaluse ja mugava mobiilsuse reisimisel. Samas tuleb silmaspidada, et kvaliteedi puudulikud kõnnikepid kipuvad kolisema, kiiresti kuluma ja lagunema ning viimase puhul võivad suurendada riski vigastustele.

No. 2: Enese treenitusastme välja selgitamine ja tunnustamine. Millises vormis me oleme?
Selleks pole tarvis teha keerulisi mõõtmisi ega läbida kardiogrammi, oluline on vaid olla aus eneselt küsitud küsimustele vastamisel. Millal ma viimati trenni tegin? Kas ma olen üle või alakaaluline? Kas mul on eelnevaid vigastusi, millega pean arvestama? Sellest lihtsast valemist peab kinni iga tipp sportlane ning seab enda treeningu eesmärgid vastavalt.

No. 3: Samm, sammu haaval.
Jäädes vanadele tarkussõnadele truuks: "Mis kiiresti saadud, see kiiresti läinud." See tõde kehtib nii kaotatud kilode kui lihastoonuse puhul ja sellepärast peab ikka jälle rõhutama, et trenni tuleb teha enda jaoks ja pikas perspektiivis. Jõudu hüppamiseks ja jooksmiseks on tarvis kogu eluks. Kepikõndijad, tugevamad teist lihvige oma aegasid sekund, sekundi kaupa, las jooksjad lähevad oma soodu ning alustajad, kandke oma keha eest hoolt ja tehke see tugevaks.

"Me peame ennast suruma igapäev, et me ei unustaks enda põhiolemust, milleks on liikumine." - Jaak Mae, ILUUMi "Minu Keha" kampaania

Algallikas: ILUUMi koduleht, ILUUMi treeningu nõuanded
Otselink algallikani: http://iluum.com/?lang=est&m1=2&m2=516
Vaadake, mida räägib Jaak Mae kepikõnnist ja tervisesse suhtumisest ning külastage kindlasti ILUUMi kodulehte - www.iluum.com

ILUUMi "Minu Keha" kampaania: Arutleb Jaak Mae, teemal "Suhtumine" - https://www.youtube.com/watch?v=9zVMuigFcxs&list=PLL5A6TtJ1enWbAQ-9nuCZ-Yuxtw9hAlaX&index=3

OOTAME AKTIIVSET OSAVÕTTU!

Eesti linnajooksud

© 2017 Paide-Türi Rahvajooks